Onsdag 22 april 2009, Tagga!

God morgon på er!

Hoppas ni mår bra idag, själv har jag precis ätit frukost så nu är jag mätt och glad. Jag ska strax träna, idag blir det powerwalk från 10.30-11.45 och sen yoga vid 12. Sen ska jag gå hem från gymmet också. Känner att jag behöver träna lite extra idag eftersom jag ska på skiva ikväll. Mitt hjärtas skiva!  Innan skivan ska jag hem till Saga och mysa lite, göra oss i ordning och så tillsammans. Kan de bli mer trevligt? Det är så himla skönt att ha en kusin som är lika gammal som en själv och att vi faktiskt passar ihop så bra som vi gör är riktigt skönt.

I eftermiddag ska jag plugga en hel del, måste nog svara på samhällsfrågorna...och läsa serveringsboken och barteknikshäftet (måste lära mig alla pre-dinner-drinkarna idag!). Sen vore det ju väldigt bra om jag i alla fall började skriva på min svenska uppsats (för MVG) som ska handla om språket och människan. Det är AC som gett mig uppgiften så den måste vara felfri när det gäller regler och stavning kring svenska språket och dessutom måste jag analysera språket in i de minsta detaljerna ur 1000 synvinklar. Och jo! Det ska vara en röd tråd genom den långa uppsatsen. Med inledning och ett schysst avslut. Men tjena liksom, känn pressen Tuva!  (AC är inte att leka med...)

Nej kära vänner klockan närmar sig halv 11 och jag ska göra mig redo för en låååång powerwalk och skön yoga. Igår insåg jag hur mycket vigare jag blivit sen jag började gå på yogan seriöst i januari. Det kändes så himla bra att det ger resultat och inte bara det, jag kan göra en massa armhävningar nu, på fötterna! Jag är faktiskt stolt. Glädjerus.

Vi hörs senare!

En varm tanke,
Tuva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0