VILKEN MORGON!!

Jag skojjar inte om jag säger att jag är helt slut. Dagen har varit tung som sjutton, ni ska bara veta. Började med att vaknade vid 5.15 av att Tuffs är dålig i magen och lämnar spår på golvet. Efter att jag insett att det vore både djur- och människoplågeri att inte städa upp det hela på en gång var det bara att dra på sig smjukisdressen och skutta runt kvarteret (läs: dra sig runt...). Väl inne blev jag hungrig och åt yoghurt för att sedan försöka somna om till en toalettfläkt, varför vi har toalettfläkten ut i gästrummet vet jag inte och varför jag sov i gästrummet var för att packningen tog all min sovplats i mitt rum. I alla fall, jag somnade och sov i sådär 20 minuter innan pappa kommer inte och vill att jag är med och sjunger för Ludde som fyllde 6 år idag, Grattis sötnos. I alla fall, jag hasar mig upp sjunger sovandes och återvänder till sängen igen. Denna gång utan någon fläkt och till min förvåning så somnade jag på studs. Synd bara att klockan ringde 30 minuter senare och det  var dags att gå upp. Jag fick lite brottom, vet inte varför, kan ha berott på att jag åt mysfrukost och tog det lugnt. I alla fall, det blev dags att gå och jag inser att busskortet inte är i min väska. I tjocktröjan hade jag det senast och den ligger på rummet tänker jag. Inte alls, där låg inte någon tröja och inte heller något busskort. Förbannad ringer ag pappa som inte sett varken den ena eller den andra och i sista sekund kommer jag ihåg att jag avände ju tröjan när jag var ute med Tuffs och slängde av mig den i gästrummet. Dumhuvud. Så jag får med mig kortet och springer ut till cykeln, kommer 20 m innan jag kommer på att jag glömt låsa. Vänder och när jag springer upp för trappan hör jag att jag glömt stänga av radion också. Suck. Fixar allt, hoppar upp på cykeln. Gasar till lite extra och kommer i tid till körlektionen. Bra.


Jag är inte alltid så smart...

T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0