Tuva bloggar

Solen skiner, det är varmt och jag är ledig. Ändå sitter jag framför datorn, mobilen plingar till oftare än vad jag blinkar och runt om mig ligger blanketter, almanackan och digipassen. När man är ledig är största fokus på att fixa allt man inte hinner när man jobbar. Därför klurar jag på frågor kring e-legitimation, adressbyte och bostadsbidrag mellan klunkarna av bubbelvatten med citronsmak. Annars är livet ganska skönt. Trippen till GBG igår var mindre givande dock fick vi se vårt nya hem vilket i och för sig var bra. Resan flöt på utan större krångel, konstant huvudvärk och illamående var det enda som störde mig. Tror det berodde på urusel sömn natten innan och den dåliga tågluften som gör att hyn känns fet och håret smutsigt.

Idag är jag som sagt ledig, fri som fågeln och min kontoöversikt kändes stabil. Har bytt till mig lite arbetspass sista veckorna på jobbet eftersom mitt studentliv inte kommer vara glamour i plånboken. Det är alltid bra att starta med lite extra. Speciellt då jag måste skaffa mig en bärbardator med trådlöst internet samt betala alla körkortsstuffs. Fast jag gillar att jobba, det är roligt och jag trvis. Tråkigt att jag är tvungen att sluta men GBG har nog också några trevliga jobb.

Nej, nu är det kaffepause och sedan ska jag plugga teori med mtt datorspel som jag lånat av A. Min stjärna och räddare i nöden. Tack tack tack.

Love
T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0