Godnatt

Jag har gått hotell- och restarang programmet på gymnasiet. Jag kan laga bra mat, god mat som medför mycket beröm. Jag är duktig på att ta lite av varje och göra det till en festmåltid...precis som idag. De andra i la familia hade ätit pizza och helt tanklöst rensat kartongerna så när jag trött och sliten trillar innanför dörren strax efter tolv på natten som den arbetsmyra jag är finns det nada att äta. Eller nej, nu ljög jag. Det finns kräm men det har lever jag ju på och enligt mina kunskaper är det inte super nyttigt. Så nu var det bara att swischa ihop någon. Jag gjorde couscous...hittade lite isbergssallad som jag skar upp. Tog  fem centimeter gurka och skar ner. Blandade allt tillsammans med en rode islands sås som jag hittade i kylen, troligen från en av salladerna mor min köpte till lunch idag. Så här sitter jag, fredagen då jag blev stormad på jobbet av alla som ville se Sverige förlora mot England och äter besk sallad med couscous, gurka och fet salladsdressing.

Jag är inte sorglig...jag ska flytta till Göteborg!

T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0