Mangel

Ett ord som många i vår ålder inte använder så ofta skulle jag tro, inte jag heller för den delen men idag kom undantaget. jag har extraknäckt som hemmafru idag och städat, tvättat och alltså manglat. Det gick bra trots att det nästan var 100år sedan jag var med mina föräldrar och fick se (och lära) hur man gjorde, och att man ska akta fingrarna! MIna fingrar är kvar och lakanen är hyfstat släta, men måste nog jobba lite mer på tekniken.

Annars då, ja, jag sitter uppe på mitt rum nu trots det fina väderet, städerskan har kommit så jag ska snart gå, men vill äta lunch innan.. Men vill ju inte vara ivägen för henne så tänkte vänta med att gå ner tills hon är klar med undervången. Dagens I-lands problem, jag vet..

Förutom att jag väntar  på att städerskan ska bli klar så håller jagpå att fixa mig inför dagens date! Har på mig min nya klänning (rutig från rouls by mary) köpt av min älskling! (överaskningar gillar jag) och sminkar mig lite, ingen idé att ha för mycket, smälter ändå bara bort i solen.

Ska även ner till biblioteket för att se om dom har stipendium boken, alltså, när man är fattig student kan man söka stipendium, och trot eller ej så finns det massor! Tex så sökta min mor ett stipendium för typ lungsjukaa kvinnor i Linköping, Och hon är varken lungsjuk eller var bosatt i linköpning, låter lite konstigt kanske men nu kommer vi till poängen! Eftersom ingen annan hade sökt och dom hade pengar att dela ut så fick hon dom! Så nu ska jag försöka med samma bedrift för att få lite extra pengar till GBG, vad säger du om det T?

Ut i solen nu!
Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0