Naglar och fotboll

Mina naglar har alltid varit min starkaste sida om jag får säga det själv. Långa, hela och underbar form utan att jag anstränger mig mer än några tag med den lilla penseln för att få de att växla i olika färger beroende på humör. Men till min förtret har en period av näringsbrist resulterat i att de går av, flagnar och liknar hårdplast istället för naglar. Inte alls kul och efter studenten ska jag kapa av de och låta de växa ut från grunden, ge de en ny ärlig chans. Och så länge döljer jag deras skavanker med starka nagellack. Igår körde jag på rosa, "markeringspenna-rosa". En gäst på jobbet sa att det var väldigt fint och det tackar jag för, trots att det inte gick så fint ihop med min flag som är röd. Idag har jag tänkt lite mer på det här med att matcha och valde därför knallorange. Rött och orange är ju inte helt fel så ikväll när jag jobbar ser jag inte så skärig ut.

Nej, nu vill Ludde att jag kommer ut och spelar lite fotboll.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0