Tankar i regnet

Jag sitter i fönstret och tittar på regndropparna, nu har det regnat i flera dagar vilket ger en tid att tänka, tänka mycket och länge. Jag har funderat på något jag och min syster disskuterade förut; Att man tillhör vissa personer.

Ja, jag förstår att ni inte förstår vad jag syftar på så låt mig förklara mer noga. När man träffar en kille är det oftast så att han ligger i en pause eller brytit upp med en tjej. Det blir ju så när man blir äldre och de flesta har sitt första seriösa förhållande, vi skaffar oss alla ett arkiv av ex. Mer eller mindre omtyckta sådana också. Men i alla fall, denna tjej kan komma att ta en plats i hans arkiv men kan också förbli hans tjej. Oavsätt vad känns det som att han alltid kommer tillhöra henne. Han kommer alltid tillhöra sitt arkiv på ett högst märkligt sätt. I arkivet finns så många minnen, alla "första gången situationerna" och olika händelser som format honom till det som jag vill ha. Alltså har hans arkiv format honom till den trofé jag vill vinna. Detta känns väldigt olustigt och nästan osmakligt att ta över någon som är formad på ett visst sätt och då också tillhör dess skapare.

Jag vet att det kanske är lite spårat och låter märkligt men ibland är det också svårt att sätta ord på känslor.

T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0