GRÖN, GREEN, VERDE

Jag tycker om grönt. Det är min favoritfärg och jag mår bra av den. Så idag när jag, mamma och pappa var ute på en promenad i spåret sa mamma att det var så fin natur där vi gick och fäktades med myggen. Jag tittade upp och genom myggdimman såg jag också naturen, tjoho! Och vet ni, den var grön grön grön. Himla massa olika nyanser av grönt och reflekterades i solen och gav mig en känsla av välbehag i magen. Tänk vad en färg kan göra liksom. Så, nu till min tanke, jag älskar grönt och får mina grönados varje dag (under vår och sommar) så att jag mår bra. Men tänk de som tycker om mer udda färger, som rosa till exempelt, de får ju inte denna dos på samma sätt som vi med favvofärger av naturtyp. Stackars dessa människor, att inte få sin dos av favoritfärgen lovar jag kan bryta ner en.. jag lovar...

Eh, ja... fyndigt och intressanta inlägg var det Tuva...och nu skriver jag i tredje person också. Det måste vara min rastlöshet som gör mig tokig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0