Jag tänker alltså är jag

Filosofi arbetet behöver vila ett tag, eller i alla fall jag. Har nästan skrivit 3 sidor nu så ska börja närma mig slutet, skönt! Trodde att filosofi kursen skulle vara lättare än vad de nvar, men med tanke på att vi inte har filosoferat så mycket utan fokuserat på vad andra filosofer tyckte så har den avrit betydligt mer krävande.

Men nu är det upp till mig att filosofera, om idrott desutom, vet inte riktigt hur han vill ha uppsattsen men tror att jag är inne på rätt spår.. Fast just nu känner jag mig mer för att vara saklig och fakta beskrivande, men jag får väl försöka tänka på vad är ett gott liv? Att människan har ett begär efter lycka och lust och vill undvika olycka och smärta. och sen koppla det till människan idrotten och samhället, pust!

I alla fall, klart att vi måste ses snart! Ska åka bort nästa helg men vi kanske kan ses någon gång under veckan?
Att vara eller icke vara, det är frågan
Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0