Pappas födelsedag

Dag: Lördag, pappas födelsedag
Väder: Molnigt, mulet och ganska dystert
Humör: Neutralt, lite trött

GRATTIS PAPPA PÅ 43-ÅRSDAGEN!

Ibland blir jag irreterad på mig själv alltså. Jag åt frukost vid  kvart över 10 typ, två nyttiga muffins och en liten tallrik fil. Ja, och tror ni inte att jag känner mig hungrig nu igen, suck. Fast om en halvtimme kan jag ju äta mellis i och för sig... smart.

På tal om mat och så, som jag skrev tidigare om fruktens roll i en diet och hur den påverkar, mot allas förstånd, vår fettlagring har jag personligen kommit fram till något spännande. I början av dieten tog jag bort allt socker och de mesta av kolhydraterna men åt i stället mycket frukt för att fylla ut de jag inte åt. Sötsuget försvann till en viss del men jag var ständigt arg och ofta ledsen. Men nu när jag tagit bort frukt ur min kost känner jag inget sötsug alls. Joe satt och åt en Ben&Jerrys bredvid mig i förrgår och det fick mig inte alls att känna mig ledsen eller dålig. Jag ville helt enkelt inte ha. Lite senare blev jag dock hungrig och tog en liten tallrik fil men då pratar vi hunger, inte sötsug. Alltså, det är lättare att bli av med ett sockerberoende om du utesluter frukt. I mitt fall. Jag tror att det är väldigt viktigt att tänka på det, allt är inviduellt och personligt. Ingen människa fungerar identiskt med någon annan och man måste nog leta sig fram till hur ens egna kropp fungerar. Men det är värt att testa!

Ikväll då, planerna är att gå på skiva och sedan ha en nattlig date med min kusin. Trevligt. Dock känns det lite obehagligt, inte daten, men jag får se hur det går. Håller tummarna för en mysig kväll i alla fall. Nu ska jag plugga lite och sedan måste jag träna, Joe sover i soffan så jag får väl väcka henne snart.

Juste, skivan har filmtema. Gissa vilka vi ska va!!?

Puss, puss
Tuva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0