Tisdag - ångest

Hur ärlig ska man egentligen vara i en blogg? Hur ärlig vill man vara i en blogg?

Jag har så himla mycket jag vill skriva, bara lätta på hjärtat och hela min tunga själ. Jag skriver ner allt jag känner, lägger till så många detaljer jag bara kan och läser sedan igenom den hemska men sanna texten. Min vardagliga verklighet. Min verklighet som råkar vara min vardag. Flikar in med ytterligare några detaljer som ska förhöja textens mening så att jag kan förmedla den känsla som ständigt ligger inom mig, ständigt och jämt gror och lever trots att ni inte ser det. Läser det jag skrivit igen, tyst för mig själv men högt inom mig. Befinner mig mellan kvalet och valet, ska jag publicera eller ska jag inte? Vågar jag blotta allt? Hur ska ni ta det? Vill ni verkligen veta? Mitt mod börjar flyta ut... rinna bort. Jag ångrar mig, markera allt, funderar, ska jag? Vill jag? Sätter fingret på delete och trycker ner. Skriver istället ett inlägg om vad jag ska göra ikväll och på så sätt tror ni att ni vet vad som händer och sker inom mig

Tuva

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0