Kvällsbloggning

Aaaah, nu har jag varit på yoga och haft det skönt. Känner mig väldigt avslappnad och lugn nu vilket är mysigt. I alla fall, idag fick jag veta mitt slutliga betyg i servering C och D. Det bästa tänkbara (och det enda acceptabla...) så det var ju roligt. Bartekniken gick dock sämre, tyvärr. Kändes som om de gick galet dåligt vilket var mycket tråkigt. Vore inte kul om det blir barteknik som sänker mitt snitt. Men förhoppningsvis är Fran inte omöjlig och det kanske går att kompletera eller så. Lämnade även in mitt estetarbete idag också så nu är det klart, mycket skönt. Nu är det bara svenska uppsatsen och NKB uppsatsen och sen kan jag lägga mig ner och släppa allt. Mycket, mycket, mycket skönt.

Lite kul att det är jag som börjar med något och sedan blir andra inspirerade, tänkte på min veckoplanering och flickorna som har sina egna bloggar.

Lät bli att äta kött till middagen idag, tror jag ska sluta med det.

Just nu dricker jag kryddigt rött kanelte. Gott.

Imorgon då, onsdag. Jag måste ta mig ner till affären och köpa grönsaker och bröd till picnicen som vi i familjen ska på på eftermiddagen. Little brother har avslutning på dagis så vi ska dit och se honom spela teater. Mamma har bestämt att vi ska ha med oss ceasarsallad. Vilket kan bli ett problem för mig, vill ju inte äta kyckling så ja, jag får väl ta ut lite vanligsallad och lägga i en burk till mig.

Vet ni vad mamma berättade att hon hört?! Att man genmodifierar ägg eller något i den stilen för att få de större (!!) så hönan lider när hon ska prutta ut de! När jag hörde det blev jag så himla ledsen, vi människor är galna och jag ska sluta äta ägg. Punkt.

Puss
Tuva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0