Oooooonsdag

God morgon sötungar!

Min väckarklocka (läs: mobilen) kommer ringa om en kvart och här sitter jag framför datorn, påklädd, mätt i magen och tuffsen är nykissad. Det är lycka! Ikväll ska jag på skiva, älsklingsSagas tur nu att röja och som den trogna kusin/syster/bästavännen/själsfränden jag är ska jag komma dit och stötta henne (och festa såklart). Ska bli himla skoj att träffa alla hon pratar om hela tiden. Så att jag kan se de framför mig nästa gång hon berättar om något spännande som hänt i hennes klass! I alla fall, kvällens tema är mask (Visst kan vi kalla det för det Saga?) och jag ska låna en av mitt hjärta Lollo. Har för mig att den var silvrig, fint! Joe tvingade mig att följa med henne och införskaffa en mask igår, super fin! Silvrig med en massa spets, du kommer vara så sweet raring och jag ska plocka ordning på mitt rum så att du får plats på golvet hela veckan ut! 

Och juste, vet ni? Jag hade super svårt att finna en studentklänning i Paris när vi var där, letade och letade i alla möjliga affärer (både dyra och mindre dyra) men nej, inget var bra. Men vad händer inte när jag går förbi skylt fönstret till Åhlens i Sumpan. Där hänger den, vit, spets och lagom lång. Min klänning! Så jag tar Joe under armen och prövar den och hoppsan, den sitter som en smäck och jag travar vidare till kassan och betalar. Inte en farligt dyr summa heller, nu har jag råd att köpa lite dyrare skor eller så! Se vad saker och ting kan ordna sig när man minst anar det. (åhlens i Sumpan var ju inte direkt så tippat!) Sen fortsatte shoppingen på GT där jag hittade en svart tight underkjol (perfekt om man har korta klänningar eller så) och ett par söta korallfärgade trosor med spets. Jag förtjänade det! 

Igår beslutade jag mig även för att vara en hjärtliga vän jag är och gå på Adams skiva på lördag. Jag är inte en kall människa, jag är bara väldigt feg av mig och rädd för att riva upp en massa sår som jag faktiskt lyckats täcka med ett kg plåster. Men men, man ska ta vara på de gullungar man har och därför går jag dit (+ att jag har en fin röd vodkaflaska på nattduksbordet och hyfsat mycket d-vitamin i kroppen). Temat är stora filmroller! Igår kom jag på vem jag skulle va och fixade också lite grejer till outfiten. Dock vet jag inte om rollen är så stor men skit i det, jag tycker jag lyckades ganska bra ändå. 

Just nu har jag lite klädgrubbel till ikväll. Rosa prinsessklänning eller kort svart fodral med långa armar? Gah! 

Nej, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sminka mig. 

Önska mig lycka till, ska hålla tal på svenskan idag!  

You're beautiful, yeah you are.
Tuva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0