Tjock av frukt?!

Två bananer om dagen som mellanmål (en på förmiddagen och en på eftermiddagen) förhindrade en kraftigt överviktig kvinna från att gå ner i vikt vilket skulle gynna hennes hälsa. När frukten togs bort (böts ut med något annat?) förlorade kvinnan ett flertal kilon på bara några veckor. Nu dras slutsatsen att det är frukten som kan vara en av bovarna i alla bantningskurer. Hur ofta har man inte fått höra; Men ät frukt! Och ja, jag äter frukt. En massa faktiskt för att kunna undvika att stoppa i mig kolhydrater som inte heller ska vara bra enligt nya forskningar, i alla fall inte snabba kolhydrater.

Men nu, till min förtvivlan, ska man undvika frukt om man vill gå ner i vikt och inte ha så många kilon som kan vara skadliga för kroppen. Vad finns det snart kvar att äta tänker jag?! Idags läget lever jag på fiberhavregrynsgröt med kanel, ägg och linser som bas. Dessa försöker jag variera så bra det går och hitta på olika maträtter med. Har ni någon gång ätit rödalinserpuré till exempelt? Eller stekt ägg med linsmos? Obsa att moset och purén i stort sätt är desamma men det känns bättre om man låtsas äta lite olika...

Jag försöker även få i mig mycket vatten och protein som kyckling (skinnfri) och fisk. Jag drar mig länge från att äta kotletter och sådant och korv undviker jag helt. Bröd äter jag inte alls, inte heller pasta, ris eller potatis. Ibland äter jag lite mathavre men det är inte allt för ofta. Frukt däremot är något som gjort att det funkar att äta så här enformigt och kolhydratsfattigt och så kommer dessa nya rön upp! Inte alls bra, vad ska jag nu äta? Nötter är inte min grej, visst är det gott men det känns så fett och jag kan inte riktigt acceptera att fett kan vara nyttigt. Och jag har jättesvårt för varma grönsaker, broccoli är nästan det enda jag kan äta varmt... majs också i vissa fall. Nu låter jag oerhört kräsen men så är inte fallet, jag tycker om mycket och ser faktiskt en viss tjusning i det. På något sätt ger det lycka och välbehag. Men nu vill jag verkligen nå sommarkroppen som jag varje vår har försökt att nå men misslyckats. Denna gång ska jag klara det. Hade gått ner 5 kg på 6 veckor innan Paris som var en djup svacka när det gäller summer09 men jag har kompenserat det en del idag och får fortsätta så här.



Nu måste jag sova om jag inte ska bli för hungrig, måste vara dricka upp mitt blåbärste...blåbär...frukt...= tjock?

/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0