Vegetarian?!

Just nu går min hjärna på högvarv.

Mina tankar kretsar kring frågor kring djur i matsynpukt (känns som om jag ofta trasslar in mig på den banan..snigel, snäcka...yeah you know). Jo, idag när vi satt och åt (pasta carbonara, vilket innehåller bacon = gris) fick jag en obehaglig känsla av att vi faktiskt satt och åt något som lidigt (?) och dödats enbart i de syfte att vi ska stoppa de i munnen. Den tanken fick mig att må illa och jag startade en diskussion med mina lunchvänner om hurvida det är okej att äta kött eller inte?

Vi hade väldigt delade meningar må jag säga och tillslut hamnade vi lite utanför det hela och hade en vild debatt om fisken eller kon lider mest vid slakt/fångst?? Jag tycker helt klart att fisken lider mest eftersom den fastnar i ett nät och sedan torkas ut och därefter knäcker man nacken på den. Joe i sin tur tyckte att kon led mest, för fisken inte har lika stor hjärna och känner inte lika mycket. Men hur vet vi det? Tänk om fisken är mer bright än kon och faktiskt är ett snille i en kropp som inte misstänks för ett geni??
 
Jag har svårt att tro att människan måste äta kött för att överleva, de finns ju trots allt vegetarianer idags läget som lever! Jag måste kolla upp de där, bli lite mer insatt och sedan kanske jag överväger att stödja djurens rätt och sluta äta kött. Jag gillar ju trots allt inte kött så mycket och nu blir jag bara illamående när jag tänker på det.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0