Dagen efter..

Igår var jag på dammiddag som sagt vilket blev en väldigt rolig tillställning. Åkte hem till en tjej i klassen först och mötte upp några andra innan vi gick till handels för middag. Där fick vi sitta på bottenvåningen och killarna en trappa upp. Sedan började, hade hört innan att många blir ganska fulla och väl där förstog jag varför. Killarna kunde (skulle) skicka vinogram till oss och vi skulle skicka shots till killarna.
Vi var dock bara 3 SMIL tjejer och två killar, men så kom vinogramen och det första var till mig skickat från O och det efter var till A från A, så då var vi 3 tjejer på två vinflaskor. Men vi "hämnades" så klart på killarna..
Sedan var det ju så klart en trerättersmiddag, gyckel och sånger samt vattenskålar och så fick vi ett uppträdande av herrbaletten innan det var dags att beblanda sig med killarna.

Så idag var man lite seg och det var dags för de första föreläsningarna, den första hette Miljö, Lokalt vs globalt. Den var ganska intressant så hoppas vi får prata mer om det. Sedan var det en lite mer filosofik föreläsning av våran kursledare. Jag tyckte det var spännande att lyssna på men kanske lite ostrukturerat.. Efter lunch hade vi en föreläsning om påskön men den var inte så givande, men om dess historia än om miljöeffekterna. Plus att vår föreläsare inte viste tiden så vi drog över 20 min.

Just nu skulle jag ha sett vårat gyckel men var tvungen att cykla till körskolan och skriva in mig och eftersom jag inte hittar blev det världens omväg och sen kom jag på att jag hade glömt min nollbricka, så nu sitter jag här.
Ska faktiskt städa lite och söka ett jobb, so wish me luck

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0