Ny vecka och mer regn..

Det är faktiskt något som jag börjar bli lite trött på nu. Men nu ska jag inte vara sån, igår kom det ju faktiskt inte en ända droppe, kors i taket!
I alla fall, idag var jag duktig och cyklade till skolan, vilket gick bra, tar nog ca 20 min och då har jag sparat 10 min om man jämför med spårvagnen, och så klart pengar.

Själva skoldagen handlade idag om studieteknik vilket nog de flesta tyckte var lite onödligt, men det var väldigt givande! Vi har fått lära oss struktur, olika sätt att komma ihåg saker och läsa dubbelt så fort! Jag läste från början 352 ord per minut och efter lite övning var jag uppe i 704 ord. Fast detta var ju då skönlitteratur, men ändå. Alla i klassen gick i alla fall hem med ny studielust och började plugga.

Sedan har jag hunnit med att träna också men det gick så där, är förtfarande lite ovan med att vara back igen och att spela 2-2-1, men i helgen är det matcher som jag ser fram emot så det är bara att kämpa på.

Dagens roliga:  Mami kommer ner på söndag!


S


Kommentarer
Postat av: Halleb0y

jag tog fotot va? :)

2009-09-08 @ 06:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0